/****** Font Awesome ******/ /****** Collapsing Nested Menu Items | Code by Elegant Themes ******/

Hvad er mystery shopping?

Fremtoning, service og kundeoplevelser

Hvad er mystery shopping? Og er det noget for os? Mystery Shopping er en effektiv metode til at se din butik eller virksomhed udefra med dine kunders øjne. Metoden kaldes også for prøvekøb eller testshopping.

Mystery shopping fanger og ser det, som almindelige kunder ikke nødvendigvis registrerer eller er bevidste om, og som derfor ikke kommer frem ved almindelige kundeundersøgelser.
Årsagerne herfor kan være mange men mystery shopping skal ses som målrettede og dataunderstøttede undersøgelser modsat de traditionelle undersøgelser, hvor svarerne ofte bliver meget forskelligartede.

Mystery shoppere fanger alle kontaktpunkter

Ved at benytte dig af mystery shopping hos Mystery Shopping Nordic får du et effektivt og datadrevet værktøj til at blive klogere på og optimere kundeoplevelser, salg, kundeservice etc. Mulighederne er mange, og vi skræddersyer vores produkt efter lige præcis, hvad I ønsker at optimere og få fokus på.

Mystery Shopping tager udgangspunkt i oplevelser samt detaljeret feedback og rapportering fra Mystery Shopping Nordics professionelle anonyme shoppere.

Ydelser Mystery Shopping Nordic

Vores proces og værdifulde data

Ydelser Mystery Shopping Nordic

Den indledende proces

Mystery Shopping Nordic foretager altid et eller flere indledende hemmelige besøg i jeres butik eller kæde inden første møde. På den måde får vi indsigt i de problemstillinger, vi skal være ekstra opmærksomme på i forbindelse med vores arbejde med netop din butik eller butikstype.

Derefter designer vi vores undersøgelse og videre proces med jer. Vi aftaler og fastlægger præcis efter jeres ønsker og behov, og I bliver sat ind i hele processen fra planlægning til afrapportering. Herefter instruerer vi vores mystery shoppere grundigt, så de ved præcis, hvad og hvordan jeres koncept fungerer, og hvad de skal undersøge og observere på.

Når vores mystery shoppere har udført deres undersøgelser, rapporterer de både via vores digitale system, som både I og vi har adgang til og kan følge hele vejen. Samtidig rapporterer vores shoppere også alt efter behov mundtligt til jer efter hvert besøg.

Opfølgning

På opfølgningsmøder leverer vi en detaljeret og overskuelig rapport med alle de indsamlede data. Rapporterne vil bl.a. indeholde ranglister, grafiske illustrationer og anbefalinger, så I nemt og enkelt kan arbejde videre med resultaterne og eksekvering af jeres videre handlingsplan.

Vores mystery shoppers i butikken

Hos Nordic Mystery Shopping er vi professionelle og dybt engagerede i at udføre og leverer de bedste resultater og data til jer, så I får det bedste udgangspunkt til at optimere og blive endnu bedre, der hvor I er bedst.

Mystery shopping er for os ikke et fritidsjob, men en professionel og erfaren indsats fra folk, der virkelig ønsker at gøre en forskel og sætte sit præg på fremtidens salg, service og kundeoplevelser. En mystery shopper hos os er således grundigt oplært inden han/hun sendes i marken, og har typisk flere års erfaring indenfor detailbranchen.

Mystery shopperens tjekliste er typisk på mellem 10-15 punkter, og indeholder alt fra førstehåndsindtrykket uden for butikken, om butikken , vi tjekker datovarer og prisfejl, om varerne står pænt og ikke mindst de rigtige steder, om kunderne får den service, de har behov for og meget andet.

Besøgets afslutning

Besøget afsluttes med, at vurdere betjeningen ved kasselinjen. Her vil vi typisk kigge på fremtoning og engagement, og om der er nogle svage punkter, der kan være skyld i eventuel svind. Vi kan eksempelvis foretage et opmærksomhedskøb, som indebærer at ’glemme’ en vare i vognen, og se om ekspedienten opdager den.

 

Tjekliste til optimering
af kundeservice
og minimering af svind

Mystery Shopping Nordic foretager altid et indledende hemmeligt besøg i 3-5 butikker inden første møde. På den måde får vi indsigt i de problemstillinger, vi skal være ekstra opmærksomme på i forbindelse med vores arbejde med netop din butik eller butikstype.
I tæt samarbejde med butikken udarbejder og evaluerer vi derefter en tjekliste til brug ved besøg i butikken med udgangspunkt i den specifikke butik og dens behov.

Vi kigger altid på det brede perspektiv og sikrer et ordentligt forarbejde, så tjeklisten tilpasses 100% til butikken, og vi kommer igennem alle relevante punkter. Ved større kæder laver vi en kædeaftale, hvor vi tilpasser vores besøg og tjeklisten til den enkelte butikstype i kæden.

Mystery shoppers i butikken
Tjeklisten er typisk på mellem 10-15 punkter, og indeholder alt fra førstehåndsindtrykket uden for butikken, om butikken har de rigtige plakater, om der er prisfejl, om varerne står de rigtige steder, om kunderne får den rette service, og hvordan ser der ud i frugt- og grøntafdelingen, datovarer – og meget andet.

Vi slutter af med at tjekke, om der gives den rigtige betjening ved kasselinjen. Her vil vi også typisk kigge på, om der er nogle svage punkter, der kan være skyld i eventuel svind. Vi kan eksempelvis foretage et opmærksomhedskøb, som indebærer at ’glemme’ en vare i vognen, og se om ekspedienten opdager den.

Hvornår skal I benytte mystery shopping?

Nu ved du, hvad mystery shopping er. Men hvornår skal I så bruge det? Hvis jeres butik eller virksomhed bare kører perfekt med kundeservice i top, et eksplosivt salg, og I leverer nogle helt unikke og uforglemmelige kundeoplevelser – ja så har I ikke brug for os.

Hvis I derimod oplever udsving i salget, hvis den aftalte mersalgs-strategi ikke bliver eksekveret, hvis I oplever et bekymrende svind eller bare generelt har lyst til at optimere, og tror I kan gøre tingene endnu bedre. Ja så skal I tage fat i os.

Vi garanterer, at I kan gøre det lidt bedre, og vi lover, at vores arbejde og resultater vil kunne implementeres hurtigt og enkelt samt ikke mindst aflæses klart og tydeligt på bundlinjen!

Jeres udbytte

Det får I:

Konkrete og målbare data på, hvordan i performer i forhold til salg og service.
Et skarpere og mere præcist datagrundlag til at levere den bedste kundeservice og kundeoplevelse. 

Mulighed for præcist at vægte og vurdere de enkelte performances samt sammenligne med konkurrenter.

Målbar optimering af elementer som mersalg og KPI’er.
Et målbart og meget effektivt værktøj til nedbringelse af svind og fejlmarginer.

Kontakt

Mystery Shopping Nordic
James Grieve Vænget 8
5270 Odense N
info@mysteryshopping-nordic.dk
+45 40 50 90 08

Modtag vores nyhedsbrev

   

Kontakt

Mystery Shopping Nordic
James Grieve Vænget 8
5270 Odense N
info@mysteryshopping-nordic.dk
+45 40 50 90 08

Modtag vores nyhedsbrev

   

Kontakt

Mystery Shopping Nordic
James Grieve Vænget 8
5270 Odense N
info@mysteryshopping-nordic.dk
+45 40 50 90 08

Modtag vores nyhedsbrev